Problemen met je onderzoek? Met ons 8 stappenplan kan onderzoek niet mislukken.

Onderzoek doen is niet zo moeilijk, als je weet hoe je het moet doen. In dat laatste zit nou net de crux, want hoe moet dat dan? Dat wil ik je graag leren, want ik vind het erg belangrijk dat jij goed onderzoek kunt uitvoeren. Daarvoor gebruik ik een bepaald model. Dat model noem ik het universele model van onderzoek, want het is toepasbaar in elk onderzoek, dus zowel in kwalitatief als in kwantitatief onderzoek, dus zowel voor economie, opvoedkunde, ict, psychologie, geriatrie, verpleegkunde of tandheelkunde.

Als je met dit model kunt werken dan ...

  • ... doorzie je het onderzoeksproces
  • ... weet je welke stappen onmisbaar en noodzakelijk zijn
  • ... kun je een goede vraagstelling formuleren
  • ... kun je zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek uitvoeren
  • ... weet je hoe je gegevens verzamelt en analyseert
  • ... weet je welke analyses je uit moet voeren
  • ... weet je hoe je een verslag moet schrijven
  • ... breng je elk onderzoek gegarandeerd tot een goed einde

Toch zijn alle boeken een beetje anders ...

Qua opzet zijn de boeken hetzelfde, maar de voorbeelden zijn anders. Een student bedrijfskunde heeft liever een voorbeeld over de effectiviteit van een reclamecampagne, een student psychologie heeft liever een voorbeeld over de effectiviteit van een stoppen met roken cursus en een student in de zorg wil liever een voorbeeld over de effectiviteit van een behandeling. Hoewel het voorbeeld anders is, gaat het wel in alle gevallen een vorm van evaluatieonderzoek. De manier waarop je een evaluatieonderzoek uitvoert is echter hetzelfde. Het verschil zit dus in de voorbeelden en dat maakt ieder boek dan weer uniek.

Kies daarom het boek dat het dichtst bij jouw belangstelling ligt.

Methodologie voor Onderzoek in Marketing en Management

Methodologie voor onderzoek in marketing en management
Auteur: Foeke van der Zee
schermafbeelding-2016-12-18-om-19-25-19
Aantal pagina's: 248
Eerste druk: november 2015
Uitgever: Hulp bij Onderzoek, Groningen
ISBN: 978-90-78421-00-9
Meer informatie >>>

Bestel dit boek (€ 39,50)


Methodologie voor Sociaalwetenschappelijk Onderzoek

Methodologie voor sociaalwetenschappelijk onderzoek
Auteur: Foeke van der Zee
Aantal pagina's: 243
Eerste druk: december 2015
Uitgever: Hulp bij Onderzoek, Groningen
ISBN: 978-90-78421-11-5
Meer informatie >>>

Bestel dit boek (39,50)


Methodologie voor Onderzoek in Zorg, Welzijn en Hulpverlening

Methodologie voor onderzoek in zorg, welzijn en hulpverlening
Auteur: Foeke van der Zee
Aantal pagina's: 242
Eerste druk: december 2015
Uitgever: Hulp bij Onderzoek, Groningen
ISBN: 978-90-78421-12-2
meer informatie >>>

Bestel dit boek (€ 39,50)


Methodologie voor Onderzoek in de Verpleegkunde

Methodologie voor onderzoek in de verpleegkunde
Auteur: Foeke van der Zee
Aantal pagina's: 248
Eerste druk: januari 2010
Uitgever: BMOOO - Hulp bij Onderzoek, Groningen
ISBN: 978-90-7421-10-8
Meer informatie >>>

Bestel dit boek (€ 29,50)

Korte boekjes met specifieke informatie

Online Enquêteren

Online Enquêteren
Auteur: Foeke van der Zee
Aantal pagina's: 80
Eerste druk: oktober 2008
Uitgever: BMOOO - Hulp bij Onderzoek, Groningen
ISBN: 978-90-7421-06-1
Prijs: € 12,50

Meer informatie >>>
Bestel dit boek


De Enquête

De Enquête
Auteur: Foeke van der Zee
Aantal pagina's: 80
Eerste druk: november 2007
Uitgever: BMOOO - Hulp bij Onderzoek, Groningen
ISBN: 978-90-7421-05-4
Prijs: € 12,50

Meer informatie >>>
Bestel dit boek >>>

Bekijk ter informatie ook onze video over onze boeken